Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 24

PeNcUrI YaNg BoDoH!!!!!!

   Kenape aku tulis 'PENCURI YANG BODOH'?..... camni la... nak sgt mencuri tapi tak professional langsung....  Antara barang2 yang die curi........
     1 -  Seutas rantai emas.. tetapi meninggalkan cincin emas 2 biji.
     2 - RM 700 tapi meninggalkan USD yang bernilai ribuan ringgit dan sebuah telefon bimbit.
     3 - Sebuah I-Phone dan RM140 dan meninggalkan sebuah I-Pad.

dan beberape kejadian lain yang lebih kurang camni la........

     Camne aku tak cakap bodoh ? Ape punye fesyen mencuri la camni...... Langsung tak PRO!!  Aku rase kalo die nak join team2 yang mencuri.. mesti dah kn reject dah..  hahaha!!!

     Nak dijadikan cerite.....  disebabkan kekerapan kejadian camni berlaku.. dan tiap kali nama2 org yang ade semase kejadian disenaraikan..Ade satu name nih... memang name die je ade dalam SEMUA kejadian tersebut... SEMUA ek!! Bukan satu dua kejadian... SEMUA. So, dah tentulah die jadi suspek an? Tapi die boleh lagi berlagak cam bukan die yang salah.... memula tuh tak de la nak percaye.. Tapi bile terkenangkan perangai die tuh.. Memang susah la org tak percaye... Semua org rase die yang buat.. Maka report polis pun dibuat.......

      Lepas dah buat polis report, of course la polis nak dtg wat siasatan an.... Dan2 la mase tuh jugak die MC... Pastu dapat MC beberape hari... ingat polis tak leh dtg g cari kat umah kot...  Nak tipu pun agak2 la.... Org dah tau yang die tuh tak suke makan ubat... Ubat sendiri pun selalu tak bawak... Tinggal kat umah la.. sane la sini la... ade hantu yang tolong die amek ubat kot.... hehe ;p. Makan pun  mende2 yang mmg akan memdatangkan sakit die tuh... ye la.. Degil... Konon Rock ah tuh degil.. PTUIHH!!! Skali g amek MC sampai 2 3 hari...... Marah plak bile org kol klinik Dr die tanye betul ke tak die dapat MC tuh.... Aku mmg tau dah recept Dr tuh best friend die.... Tapi aku mmg nak tanye.... aku pun dah agak dah recept tuh mesti bgtau die......

       Mmg betul la lepas tuh..... sorg member bgtau aku die g tanye member ni nape aku g kol klinik tanye betul ke die dpt MC.... Siap cakap kalo aku MC die tak kecoh pun... hamboih!!! Member ni bgtau aku la.... hahaha!! Den agak dah!! Aku ckp biakan.. Aku tunggu die tanye aku sendiri nape kol klinik Dr tuh... 2 3 ari aku kj ngan die.. tak tanye pun... Takut la tuh.....Die mane BERANI tanye aku pape.. hahahaha!!!!

        Bile cite ni dah tersebar ngan pemilihan suspek yang same..... tapi tak nak ngaku... So, PA bos aku yang bengang asek kene tulis report pasal barang ilang nih.. Dorg pun g la jumpe Ustaz... n Ustaz bg Air Yassin.... Agaknye nak bg pencuri tuh lembut ati pulangkan blk I-phone yg ilang.....Mane taknye, Kalo tak sorang kene bayar duit la ganti blk I-Phone tuh!!!.... Yang pencuri nih pun dgn rase tak bersalahnye pun minum gak la...... Ustaz tuh kate die sembahyang hajat 3 ari.... Lepas 3 ari pencuri tuh mungkin akan pulangkan balik brg yang dicuri.......

        So.. Ari nih... Lepas 3 ari, I-Phone telah dijumpai semula... Kat mane? Dalam bilik bos aku kat atas kerusi die.... Camne leh jumpe kat situ? Pencuri tuh letak balik la... hahaha... Memang sangat CERDIK itu pencuri!!!! Tu lah die.. Kuasa ALLAH n Kuasa Air Yassin.. Masyaallah........

        Berbalik pade cerite td... Camne ek leh ade kat kerusi tuh? Bos aku kj office hour.. So die balik kol 5pm la cam biase.... Aku kj ptg ngan suspek nih... dan kebetulan hanye suspek tu je yang pegang kunci yang ade kunci bilik Bos aku sbb die incharge semalam... Kebetulan die seorang je keluar masuk bilik tuh... Jadi dah tentu  die letak brg tuh.. sape lg yang masuk kalo bukan die.. huhu.. dah terang2 die yang kuar masuk bilik tuh... pun tak nak ngaku lg... siap tuduh org lain yang masuk bilik tuh amek brg.. Yang kebetulan plak brg yg org lain tuh nak amek mmg ade kat luar.... tak de dalam bilik tuh.... Ish! Ish! Ish!  Buduhnye die!!!! hahaha!!! Sangat obvious die dah takut..... hmm.. naseb ko la... Agaknye... nak gune tak tau, nak trade in tak leh pasal ade passcode, nak byr duit ganti, takde duit, ade la kot niat nak pulangkan.. tapi tak tau camne.... haha!!! Hambek ko!!!!

       Disebabkan brg tuh dah jumpe... Maka bos aku g la pulangkan blk brg tuh kat tuan die..... So, kawan2 lain tak yah la risau kene bayar duit tok ganti balik brg tuh... Banyak tuh!!!!!! Alhamdulillah.... Semua pun lega bile brg tuh dah jumpe... Termasuk la pencuri tuh yang wat2 terkejut bile bg dah jumpe.... hahaha!!! Sgt kelakar ini cerite..... Aku suke!!!!



~Sangat berharap insan itu dipindahkan ke tempat lain... tak sanggup nak tgk kawan2 lain kene tipu ngan die lagi...~