Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, August 1

Dulu...

Assalamualaikum....

Hmm.. dah lame x berpuisi n melukis... kalo dulu mase skolah, ni la kj aku bile ade mase terluang.... malah mase kat kolej pun aku masih lagi melukis..... tp aku reti lukis katun2 hensem je.. hahaha.. kalo pempuan aku x bape nak reti sgt... hahaha.. boleh plak camtu ek?

Dulu pun aku slalu tulis puisi... aku pnh ade satu buku log... dalam tuh semua hasil puisi2 yg aku tulis bile aku ade mase.... aku pnh masuk contest oversea dgn poem bahase inggeris... pendek je poem tuh... walaupun x menang, tapi die panggil aku tok dtg ke Australia untuk pelancaran program buku poem yang dorg dah masukkan dalam buku tuh... aku bangga giler.. sebab org2 luar sane menghargai puisi aku walaupun pendek je... aku x ingat kat mane aku simpan surat n poem tuh pun aku x ingat... Poem tuh tentang knowledge... hmm.. mane ek? nak kene cari nih.. hehe...

Dulu aku slalu anta puisi aku tuh ke satu laman web yang ade beribu2 puisi dari serata malaysia... tapi aku x ingat la plak laman web die an.... hmm.. sekurang2nye ade gak org yg menghargai puisi.... cer aku try satu ek... hmmm...

Cinta..... 
apakah kau masih ada di situ?
di hatiku?
Mengapa aku seperti kehilanganmu...
terasa jauh dari peganganmu....
jauh dari makna CINTA mu itu....
Cinta.....
apakah aku x layak  memilikimu?
menyayangimu?
mengapakah ruang hati ini.. .
tak terisi dengan mu...
tak terisi dengan CINTA mu?
Cinta....
Apakah makna sebenarmu?......
Wahai CINTA....

Wah... ni fresh ni.. dari otak terus ke laptop.. huhu.. tp yg ni  strait.. kalo yg tersirat pun boleh. tapi kn betul2 ade ilham.. huhu.. camne? ok x?


Dulu pun aku selalu melukis.. aku ingat lagi mase aku sekolah kat SMK TAMAN  TASIK, Ampang... Cikgu ade bg homework untuk buat lukisan potrait... aku dah buat... 3 hari baru siap dowh!!!  Dan aku rase itu lah potrait yang paling aku suke ... my favourite!!! Gamba sape? Gamba adeq angkat aku... aku x ingat name die.. tapi budak skolah slalu panggil die kaset sebab die jual kaset kot dedulu.... bile aku tunjuk kat kawan2.. dorg ingat aku tipu.... tp bestfriend aku percaya aku.. that's what friends for rite? trust their friends.... bile aku tunjuk kat cikgu, die pun cam x caye.. mmg jadi giler siot gamba tuh.. aku ingat nak amek blk la gmba tuh kat skolah.. tapi aku x tau ade lg ke x gmba tuh.... skang....aku nak melukis potrait langsung x jadi....  hmm..

Dulu mase kat skolah menengah kat kg aku.. SMKDUMA... pun aku ade melukis satu gmbar pemandangan.... berkat tunjuk ajar Cikgu bahasa melayu aku... n cikgu seni aku gak la... lukisan yang aku hasilkan... Bukan nak ckp la.. Cantek giler!!! Ramai Jeles... tapi dorg kene percaye gak la sbb aku buat kat skolah.. bukan kat umah... Aku berterima kasih kat Cikgu Anieza Salam..... She really talented in art..... Hmm.. tapi skang.. aku rase aku dah kekok.... sejak aku dah kj... aku x sentuh pun karya2 aku nih.. dan akhirnya aku dah terlupa bakat aku ni.... hm.mm..

Tapi aku x kan putus asa.. aku akan mulakan semua yg aku tinggalkan nih... insyaallah... mase sentiasa ade.. cume kite je yang terlupe nak hargai masa tuh..... 

~salah ke kalau aku suke kan kesenian dan lukisan?~