Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 24

ShE's So CuTe!! JuSt LiKe HeR MoThEr....

     Alhamdullillah... Akhirnya, sahabat ku, Kak Anis, selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang comel, putih, mate sepet.. hehe... Just cute...

     Kak Anis kate, pagi2 kol 6 lebih camtuh, die memang dah siap2 nak pegi kj dah. Dah pakai uniform pun.. Tapi tibe rase cam semacam.. Lain dari yang lain... Die terus tuka baju balik, ajak Mami g spital... kol 7am terus admitted.... Aku pun baru tau tengah ari tadi.... Dak2 nih kate Kak Anis dah admitted kat labour room... So, Ingat nak g tgk die bile dah free siket...

     Dalam kol 5pm, aku g transfer patient kat maternity ward... Dah abeh tuh aku g la singgah tgk Kak Anis jap.. Mami Ade.. Kak Anis tengah menangis... Tahan sakit.... Sian aku tgk die.....  Ye la, dari kol 7am die dah admitted, tapi kol 5pm, baby tak mo kua lagi.... baru 7cm bukak... kene 10cm bukak baru baby leh kua... aku teman die jap sementare Mami g jumpe kwn die sat kat lua..... Mase tuh Kak Anis tibe2 sakit sgt (contraction).. Die genggam tgn aku kuat2.... Aku terkejut...

"Mas, Sakit sangat Mas!!"
"Tolong Akak, Mas"

     Alamak.. siannye Kak Anis... Die dah nanges2 dah thn sakit... Saket woo... Aku tak mampu wat ape2 selain menenangkan die.. and suro die selawat n berzikir banyak2..... Mase tuh aku terfikir... Teruk nye kalo anak derhake pada mak... Sebab tuh la ALLAH marah kalo kite derhaka ngan mak.... Berdosa besar... Aku takut la....

     Aku pun tak lame la kat situ.. Kalo ikut ati, memang aku nak tunggu lagi.. Tapi aku tgh kj maa.... Kene sambung kj lorr.... tapi aku tunggu Kak Anis nye sakit kurang siket... Baru aku bla.... Sebelum aku bla.. aku cium dahi die... harap2 die tenang dan sabar... dugaan yang paling sakit buat seorang ibu....

     Lepas aku abeh kj, aku singgah jap kat bilik Kak Anis... die dah okay.... Baby pun aku dah tgk.. so sweet....  Tapi tadi aku tak la lame2 ngan die.. Family member die tgh ramai.. sok2 la aku tgk die... Anyway.. Tahniah kepada Kak Anis n Mami.. Selamat melahirkan baby perempuan yang comey.. huhu... Semoga kamu sekeluarga sihat2 selalu.... LuV Ya!!!


~Teringin nak pregnant n dapat baby.....~