Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 5

MaSiH BeRdUA

  Sekejap je dah tahun baru... 2010.. Selamat Menyambut Tahun baru 2010!! Semoga tahun nih memberikan tuah pada kami dalam setiap perkara. Bukan tak nak berusaha, tapi akan lebih berusaha. (caiyok! caiyok!)


  Sekelip mata, aku pun da h berada dalam alam perkahwinan selama 5 bulan lebih. Macam baru semalam je aku kawen. (mood honeymoon ). Aku merasa sangat bahagia walaupun kewangan kami masih lagi tak berapa stabil tapi aku rase kami berjaya mengatasi segala masalah bersama.


  Ingat lagi, masa aku kenalkan Rizal pada mak n abah. Masa tu lah aku accident 1st time. Aku bawa kembara, yang telah dilanggar oleh sebuah Mercedes Silver ( kereta baru rasenye) dari belakang. Camne berlaku? Masa tuh, depan kembara aku tuh ade sebuah kembara gak. Tetibe kembara tuh brek, sebab nak mengelak sebuah motor yang cross dari kiri ke kanan jalan. Aku yang berada di belakang nya memang dah brek dan memang tak berlanggar... Mungkin Merc tuh laju keluar dari simpang dan tak sempat nak brek, maka terlanggar la kembara aku dan aku pun terlanggar la kembara depan tuh.. Aku terkejut dan terkaku. Sekali aku tgk tingkap ade ANUAR ZAIN!! Hah? Pesal lak tetibe ade Anuar zain plak nih? Sekali Merc tuh die punye la... Baru Siot!!!  Tapi aku respek die la... die memang baik.
  Mase tuh aku kol la Rizal, sebab die je yang paling dekat n die pandai pasal kereta... Then aku kol abah, abah suroh Rizal teman aku n handle pasal tuh sementara abah siap2 nak turun ampang... (Ye la, Mak n Abah den dok Jolobu). Malam tuh terus aku kenalkan kat mak n abah.


  Mula2 mak tak berapa suke sebab, ye la... mekanik je.. mak takut aku tak boleh kecapi hidup yang senang kalo berkahwin ngan dia... tapi berkat usaha kami, mak n abah faham, dan terima Rizal seadanya. Camne mak suke? hehe... kitorang ikhlas maa.... mesti leh dapat restu mak n abah punye...  lagi pulak, Rizal hadiahkan aku kereta Myvi mase birthday aku!!! Mak aku terkejut la!!! Aku pun terkejut!! Bukan bodek2 ek? Tapi membuktikan yang Rizal mampu nak menyara aku bile kami berkahwin nanti...


   Macam2 gak la yang berlaku sepanjang aku couple ngan dia selama 3 thn. Yang aku tak leh lupa, bekas awek die tak suke kami berkawan.. Pe Hal? Rizal memang pernah cite gan aku pasal die.. jadi aku tak terkejut sangat la... Kalo aku jadi Rizal, memang dia patut kene tinggal pun... keje malas, duit umah sewa die Rizal yang tanggung,  kj pun Rizal dah tolong carikan, Tapi sebab takde kawan nak pegi kj, die pun tak nak g kj.. Bayangkan la... Rizal bawa  kan nasi kat dia, Dia leh campak nasi tuh.. sebab jeles je... Apakah? Please la...
  Pernah la, mase aku tgh dating, jalan2 ngan Rizal, Aweq die kol, nak ajak jumpe mase tuh gak, tapi tak nak mpe aku, suro anta aku balik dulu... Aku pun.. mestila tak nak balik,!! Aku ikut Rizal g jumpe dia... budak tuh mengamuk... Aku suroh Rizal tinggal an aku n dak tuh dalam keta... Aku nak slow talk la... Die leh cakap.. Die pnh tido ngan Rizal la, mengandung anak Rizal la, hari2 dating la... aku berasap gak la... dalam ati panas je... tapi still relax lagi.. aku masih boleh berfikir.... aku ajak dia pegi spital, g check.. betul ke tak. takpe, aku tanggung sume kos... byk kali aku ajak... tapi die tak nak...Pastu nak wat drama plak... aku bagi la diorang bincang ke gaduh ke, Suka hati korg la...
  Aku pun banyak kali gak bagi option kat Rizal... kalo nak sgt dak tuh, ok.. aku tak kesah...Tapi disebabkan die memang sayang kat aku dan tak larat nak layan dak tuh, maka Rizal pilih aku... huhu... Banyak lagi yang berlaku... tapi aku rasa, semua tuh dugaan... maka berkat kesabaran, berkahwinlah kami nih.... Isk! Isk! Story.. story....


  Sekarang aku hanya menanti keajaiban ALLAH untuk memberikan cahaya & sinar kebahagian kepada kami. Dan sementara tuh, aku akan menikmati masa2 kami berdua dengan berdoa, berjalan2 bercuti2 berdua2... :)


Doakan kami....