Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 15

ArGhHh!!! DaMn It!!! WhY MuSt ThIs ThInG HaPpeN?!!!

     Aku salah ke? salah ke kalo aku cakap ape yang betul? Nape ko jadi camni? Dulu ko yang slalu pesan kat aku, jgn catu.. jgn camni.. jgn wat tuh.. jgn usik nih... Skang ape dah jadi? Anak ko nanges2, memang patut pun la ko marah.. Tapi die budak2 lagi.. Umo baru 4 thn... Its was aspected he will behave such a very naughty boy... Ko yang bela anak ko dari kecik, ko yang jage die 24jam, ko yang didik die macam2.. Nape ko marah die? Walau aku pun kadang2 marah gak la ngan dak tuh, tapi sekadar tegur n tinggi suare siket should be okay...  kalo nak pukul ke, lempang ke, bia la bile mase yang sepatutnye... Aku tau, aku mmg tak layak nak ajar ko sebab aku tak de anak lg.... Ye! Aku ngaku, aku takde anak lagi.. Tapi anak2 ko dah macam anak2 aku gak.. Ko lempang die..... Ko lempang die sebab ko marah kat org lain.. Aku tau la... Ko tak suke budak 2 orang tuh dok umah kite an? Aku dah tau la.....

     Sebab ko tak suke, ape saje jadi kat umah tuh, yang salah, sume pasal budak2 tuh... Pastu ko marah anak ko yang jadi makin nakal...  HELLO!!! Budak2 tu pun lelaki... What do you aspect? Takkan la ko ingat dorang nak main anak patung kot?  Ko yang tak ajar anak ko bergaul ngan ramai org, bile dorg dtg, ko marah dorg punce anak ko nakal? Aku tak paham la.. Ape hal ngan ko nih? Sebab ko marah kat mak, pastu mak bawak pulak dak2 tuh tinggal ngan kite, ko marah dorg?  HEY!!! Ko Ingat dulu mak n abah kite senang ke? Abah tuh.. Jangan cakap la ko tak tau cite abah tuh, Abah dulu pun pernah jadi cam dorg la..Sebab tuh abah amek dorg dok ngan kite.... Abah tak nak dorg jadi macam abah... Lagipun die sedare kite gak...

     Cepat sangat ko lupe asal usul ko.... Aku tau, mase aku lahir, kehidupan dah jadi senang ciket... Alhamdulillah... Tapi, aku tak lupe la kehidupan sebelum2 tuh.. mak n abah selalu cite supaye aku tak lupe....
Ko ade cite ngan aku? Tak de aku rase.... ade pun tak sepenuhnye... Ko dah leka ngan jalan hidup ko... Ko tak nak ingat pun kisah silam..... Ko tak patut pun wat camtuh....  Aku sedih la.... Kenape ko  jadi camni? Kenape ko jadi camni? Kenape???

     Ko cakap ngan anak ko, ko nak marah anak org lain tak leh.. Ko tgh panas, geram.. sume2 tuh... Anak ko nanges2... Anak ko dah mintak tangan ko nak minta maaf... Ko simpan tangan ko... Ko simpan tangan ko? KO SIMPAN TANGAN KO!!! Pastu tak pasal2 ko lempang die, sebab ko geram ngan budak 2 org tuh.... Sampai ati ko wat anak ko camtuh..... Bile aku tegur, ko marah.. aku cakap baik2, KO TENGKING AKU!!! Ko asek ulang yang ko dok umah ari2, ari2 ngadap mak, cakap aku tak tau camne ko kn maki ngan mak..... EH!! AKU TAK NAK DGR LA SUME TUH!!!! Aku dah bosan la. BOSAN!!! Ko ingat ko sorang je kene marah, hah? Aku pun kene gak!! Tapi aku tak mampu nak lawan balik sebab aku sedar, die mak aku.. Aku ni hari2 nak tgk muke mak.. Ko boleh cakap, ari2 ko kene ngadap muke mak... WEH!!! Sok2 kalo ko tak sempat ngadap die ko nak cakap pe? HA?! KO NAK CAKAP PE?? Sedar la weh... tolong la sedar... Aku risau la....

     Ko boleh cakap ko sedar ko menumpang... Abeh, aku ni ape? Aku pun menumpang kat umah mak nih... Tapi kite yang beli umah nih.. BERTANGGUNGJAWAB la siket!!!  Kalo nak ikut la hati aku tadi, aku memang nak cakap pun ko memang menumpang!! Tapi..aku tak penah pun pikir camtuh.. Ko sorang yang pikir camtuh.... Ikut an ati aku td, aku pun nak je tengking ko.. Tapi aku SEDAR, marah2 takkan selesai masalah... Ko tinggi suare ko.. aku cakap elok2 pun lagi tinggi suare ko... Ko ingat ko cakap ngan sape? Org Gaji? Aku ni DARAH DAGING ko la!!! Bukannya aku tak rase ape yang ko rase.... ye.. aku rase... tapi bagi la ruang kat dalam hati ko tuh... Tak bagi ruang kat aku takpe la.. Bg la kat mak.... Tapi.. Ko tutup semue hati ko... tutup langsung....

     Ko boleh cakap kalo aku tak suke ko, aku boleh buang ko la... HEY!!! Ko bukan kain buruk aku nak amek gune campak2.. Kite datang dari darah mak abah yang same... Kite adeq beradeq la... Sampai hati ko cakap camtuh.... Aku tak penah terpikir pun.. Sedetik pun tak pernah ko tau.... Ko tak de perasaan ke bile ko cakap camtuh? Mane iman ko? Aku tgk ko laki bini, elok sembahyang.. tapi suke marah2.. Terutame nye ko!!... Ko dah tak macam ko yang dulu... Ko dah berubah sangat... SANGAT!!! Marah tuh sifat syaitan... Ko patut lebih tau dari aku....  Sedihnye... Aku nak nanges tadi pun aku tahan... Tapi aku dah sebak sangat.... Rase nak luruh jantung aku....  Ko ingat ko sorang je ade perasaan? Aku pun ade la.. Aku bukan Robot.... Aku dengar ape ko cakap, aku paham setiap kate2 ko, kenape ko tengking aku? Ko sebenarnye tak leh terime hakikat ape yang aku cakap tuh sume BETUL!! Ko malu ngan diri ko n aku.. Sebab tuh ko tengking aku an? Aku tak nak marah ko tadi, sebab aku tak nak ko malu ngan awe n budak2 tuh n anak ko.. tapi ko sendiri yang wat keadaan camtuh... Aku tak leh tolong....  AKU TAK LEH TOLONG!!!  Dalam keadan marah ko terus masuk bilik... jerit2 kat anak ko.... Aku kat lua, terpakse thn sedih.... Dah tak tahan sangat, aku tenangkan hati aku padaNYA.. Hanya DIA tempat aku nak mengadu... Aku harap ALLAH berikan ko petunjuk n kesedaran ape yang ko lakukan skang... Juge petunjuk kepade diri aku sendiri.... Ya Allah.. Ko bantulah hambamu yang hina ini... Amin....


~Hanya pada MU aku mengharap YA ALLAH.~