Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, January 6

Aku ReDhA KeTeNtUan MU........

  Hari nih, pagi2 lagi aku sakit perut yang teramat sangat. Aku pun tak tau kenape.. Period dah hari ke3. Tapi darah tak byk keluar... Tiba2 pagi tadi, dalam jam 5pg, perut aku sakit sangat2. Tak tahan.. ingat nak BO ke, tapi tak pulak.. lame gak la aku duduk dalam toilet. Asyik keluar masuk toilet, tapi tak BO pun. Aku pun cube lah nak tido, kot2 leh hilang sakit tuh, tapi lagi sakit. Aku terus kejut Syg bangun, ajak pegi spital. (Aku seorang yang tahan sakit tapi kesakitan pagi tadi tak boleh tahan lagi...)  Syg pun dengan risaunye siap2 nak bawa aku pegi spital... Mase dalam keta ondaway ke spital, aku rase cam nak beranak plak sakit nye..(cam pnh) Syg dah risau dah. Aku pun kesian kat Syg. Kelam kabut pasal aku...

  Sampai je spital, Syg parking terus depan emergency n papah aku. Aku rase cam nak pengsan dah. Lepas tu procedure macam2 la dorg wat..Routine procedure. Tapi nak tunggu pain killer lambat sangat la pulak.... Sebab ade staff bawak kunci pegi sembahyang. Ubat yang Dr nak bagi tuh dalam cupboard yang berkunci. Aku pun kesian tgk dorg sebab kelam kabut plak cari kunci tak de. Mane taknye, Aku kat dalam tuh dah menjerit macam ape tah.. Tak la kuat sangat, tapi org leh dengar la aku saket2.. Tetibe aku nampak mak ade depan mate aku .. Laa.. Mak kj malam rupenye.. Sian mak.. nak nanges die tgk aku... aku pun terpaksalah tahan sakit n tak nak bagi mak risau.... Tak lame lepas tuh, aku diberi pain killer.. Fuh.. jam pertame tuh sakit lagi n tak ngantuk lagi... lepas2 tuh ok dah.. aku rase aku tertido gak la.. Syg cakap Dr dtg tgk aku bape kali tah aku tido je lg.. sampai Syg kate aku berkeruh... Pandai je....

   Lepas tuh aku dihantar ke wad. Kena puase sementare nak g jumpe Dr. Kering dah mulut aku...Dr scan. tgk takde pape dalam rahim... Dinding Rahim pun takde pape... Telur2 pun sume subur2... Aku pun beranikan diri la tanye kalo Dr ade suspect aku pape... Dr kate kemungkinan Ectopic Pregnancy.. Tapi kene tgk UPT (Urinary Pregnancy Test) dulu.. Kalo positive, mungkin betul Ectopic Pregnancy.... Kalo negative, mungkin senggugut biase...

   Dah kat wad. Aku pun tunggu gak result UPT. Kak mas kate positive. Aku pun... huh? positive? k..no reaction kot. Tapi kak mas nasihat aku be positive think positive, and look forward. Dont be stress etc. Its nice advise. Thank you kak mas...

   Hmm... Aku pun dah terangkan kat Syg pasal Ectopic Pregnancy tuh.. Die pun faham n terime...Ya ALLAH... Aku pasti ini dugaan mu... mungkin ade hikmah disebalik ape yang berlaku... dan aku redha dengan ketentuan mu YA ALLAH... Terima kasih, YA ALLAH....

~Semoga aku akan cepat sembuh n sihat sentiasa.....~